torsdag 6 november 2014

Tufft pass i simhallen.

Passen har utökats med en halvtimme vilket innebär att vi hinner simma lite längre och bli lite tröttare. Idag var det riktigt slitsamt. 

Emma och Johan på ena banan och Partrik och jag på den andra.

Just nu kommer jag inte riktigt ihåg exakt vad vi gjorde men det handlade om att växla tempo. Efter visade det sig att Marie klockat oss. Jag förlorade som vanligt...
Sedan var det 4x100 m benspark och därefter 8x50 m armar. 

Bensparkarna är ju inte en tiondel så jobbiga som armarna (denna åsikt delas inte av alla i gänget!).
Johan är fotograf eftersom kramp i vaden satte stopp för träningen mitt i bensparksövningarna... 

På slutet var det bara Patrik och jag kvar. Rygg och crawl i olika tempo. Lite justering på rotationen ökade min hastighet lite. Om jag bara kan lära mig att jag inte måste andas hela tiden så kanske jag kan kapa några hundradelar... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar