torsdag 27 november 2014

Distans

Denna vecka har vi kört distans i badhuset. 
200 meter insim och sedan 6 x 400 m i fart 3. Ettan med paddlar, tvåan med paddlar och fenor, trean sammansatt utan träningsredskap x 2. Voltvändning var ett krav och eftersom luften tar slut för mig i vändningen om jag inte har näsklämma så tänkte jag att funktion går före skönhet! Och det blev jag givetvis retad för... 
Likheten mellan mig och denna man är tydligen extrem enligt Nicke...

På de sista 400 metrarna vet jag inte vad som hände men jag fick ge järnet för att inte bli varvad av Nicke eller Patrik... 

Mot slutet hade Jocke grävt fram massa roliga men svåra övningar. Tex sittandes ta sig fram utan att använda ben, bröstsimsarmtag eller frisimsarmtag. Det var svårt att lista ut vad som blir kvar... Eller att simma med fötterna före. 

Efter avbadet på 200 m kom nästa grupp och löste av oss. Marias bensparkar kan få vem som helst att kasta in handduken. Jag hann ju inte ens få till ett riktigt kort förrän hon kom till kaklet och var tvungen att stanna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar