söndag 9 november 2014

Skogstur

Blött och kladdigt men VÄLDIGT roligt. Har glömt hur kul jag tycker detta är och hur sopig jag är... 
Maja testar födelsedagspresenten "på riktigt" för fösta gången. En ganska nöjd tjej som prickade i stort sett varenda pöl på hela rundan. 
Efter hästhagarna på Lionsleden kommer en fyrvägskorsning där man kan ta vänster. Det visade sig vara en superrolig väg. Blöt, kladdig och kuperad! 
Efter en bit delade sig vägen och där tog vi höger. När vi cyklat en bit kunde man svänga vänster men vi fortsatte rakt fram och kom då ut på Norra Tångvägen. Vi vände och valde vägen/stigen som vi tidigare cyklat förbi. 
Jag hann tänka tanken att "idag ska jag väl ändå hålla mig på benen!" Men det skulle jag inte ens tänkt för rätt var det var så låg jag där i skogen och kravlade i mossan. Men skam den som ger sig. Upp igen... Och ner igen bara 5 meter från det första stället. Ramlade lite värre denna gången med armbågen på en sten och styret in i låret. Upp igen. Kom nog 100 meter denna gången innan jag stöp igen. Då blev Johan arg på mig och tyckte att jag skulle vara försiktig eftersom knät inte är helt ok... Ja ja. Lite försiktigare då. Men det var faktiskt inte mitt fel att kedjan hoppade så jag föll en fjärde gång innan vi vände hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar