söndag 31 juli 2016

Big day

Idag hade Kalmar RC organiserat så att alla som ville kunde köra en halv IM på Öland. Vi började med att simma 2600 m i ganska höga vågor. Ett par kallsupar blev det men till slut fattade jag att det en dålig idé att blunda när man simmar ow. Det är bra att se när vågorna kommer så man kan anpassa inandningarna lite efter vågorna istället för att svälja dem. Tiden blev inte den bästa för mig, 2:05/100m men Johan höll ett högre tempo, 1:53/100m. 

Sedan växlade vi ut på cykel i sned motvind. Det var tungt att cykla själv. Både Johan och jag körde dessutom fel men sträckan blev ändå ganska exakt 9,5 mil. När det var 2,5 mil kvar kom Ulrika och Marie ifatt mig så jag fick draghjälp över allvaret i motvinden och dessutom bjöd de på lite dricka. Det gick åt betydligt mer än vad jag hade beräknat. 

När vi närmade oss Färjestaden började vi möta de som växlat över till löpning och det blev genast mycket roligare att cykla med alla hejarop som skickades fram och tillbaka. Johan sprang ett varv, 7km, motivationen var tydligen obefintlig. Vi hoppas att det är lite mer publik på
IM så det blir lite roligare! Jag valde att ta en macka och en dusch i stället för att springa...

Tack Kalmar RC för en mycket välorganiserad dag! Nu blir det soffhäng på altanen ett tag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar