fredag 29 juli 2016

Duathlon

Idag samlades vi vid pizzan 8:30 för en snabb genomgång av rundan som skulle köras. Nicke hade stenkoll på vädret och planerade rundan så att vi skulle få medvind hela vägen. Det gick väl så där. Men eftersom jag bestämde mig för att inte gå upp och dra en decimeter så spelade det mig ingen större roll. Jag låg fint bakom Sten och Nicke tills vi kom till backen vid Slätaflyavfarten. Chanslös! Johan fick komma och lägga sig framför mig för att täppa luckan. Sen var jag med igen tills grabbarna fick rycket strax innan Jämjö och luckan var åter ett faktum. Som tur var så var så var det fikadags i Jämjö så jag kom ikapp. 
Resan hem flöt på bra förutom vid två tillfällen. Först fick Nicke ett trötthetsanfall och började trixa istället för att bara cykla vilket störde mina trötta ben en del. Andra gången var i höjd med Bröms  då vi kom ikapp en man som Sten och Nicke hann om men jag kunde inte köra om på grund av möte. Mannen täckte upp bakom Nicke och jag tänkte att han får väl ligga där då men rätt var det var så skulle han om igen. Johan tyckte att han därmed tykade sig så han och Nicke satte av i en faslig fart. Bara för att lixom... Sten och jag la oss inte i tuppfighten utan låg kvar och lät de andra leka...

Nästan 8 mil blev det med ett snitt-tempo på 30,74 km/h. 

Därefter gav sig hela fam Kriivel ut på en kortare löprunda. Men jag orkade inte springa hela vägen utan fick gå en hel del. 

Johan avslutade med lite balansträning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar