onsdag 13 augusti 2014

Cykling med uppkast...

Niclas och Johan hade en plan på en runda som skulle avverkas idag. Jag var inte riktigt överens med grabbarna och ville cykla "den gamla vanliga". Men enligt de andra två så skulle det vara en "pissrunda med motvind åt alla håll."

Jag stod ju på mig och fick så klart min vilja igenom med två förbehåll. "Inget jävla tjat där bak!" och "Du drar mellan Gullemåla och Brändabo!" 

Jag trodde ju att jag som vanligt skulle ligga på rulle hela rundan men de var tydligen allvarliga och tvingade fram mig. Resultatet blev följande: 
Man vill ju lixom inte sabba de andras träning för mycket så jag gav allt jag hade...

Denna etapp krävde en kortare paus där det förklarades att: "Det ska kännas. Det gör ingenting om det svider lite i musklerna Maria!!!" "Nu kör vi på rätt hårt mot Torsås!" 

Sedan råkade jag hamna längst fram även i Torsås. Och stannade kvar där till Målen där grabbarna köttade på för hårt och jag blev avhängd... 

Sträcka: 4,4 mil. 
Snitt-tid: 32 km/h.
Medelkadens: 80 varv/min 
(jag ligger i hårdträning på att få upp kadensen men det är lättare sagt än gjort...)

Jag har cyklat hela sommaren och kommer ha grym träningsvärk i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar