söndag 24 augusti 2014

Söndagsturen

Dagens cykelrunda kunde startat bättre. Det började med att jag halkade och rullade nerför trappan ute. Jag tänkte ändå att "Här är det nog halt idag!" Men vad hjälpte det. Klossarna under cykelskorna är det fruktansvärt dåligt grepp i.
Höger underarm, vänster knä och svanskotan fick ta den värsta smällen. Man kanske ska börja ta på sig hjälmen inne i fortsättningen... Man vet ju aldrig vad som kan hända...

När Johan sedan skulle pumpa däcken så visade det sig att han hade punka på framdäcket... Men eftersom träning ger färdighet så var det bytt på 7 minuter och vi kunde ge oss av mot Söderåkra. 

Därefter svängde vi av mot Övraby och vidare till Påryd där det blev en liten bensträckare.

Sedan dröjde det inte länge innan det var dags för andra pausen. 
Mellan Påryd och Gullabo fick jag släppa då uppförsbackarna sög musten ur låren på mig.


Från Gullabo till Torsås var det sedan en fröjd att ligga på rulle! I Torsås vek vi av mot Brändabo och den sträckan är nog den suraste i hela Torsås kommun. Spikrak och i stort sett bara uppför. I backen vid Slätafly-avfarten fick jag återigen se ryggarna på de övriga försvinna bort... Måste nog börja träna back-körning!

Från Brändabo till Gullemåla är det en kanon-sträcka och sedan var det vinden i ryggen från Brömsebro och hem. 

8,6 mil avverkade i ett cykelsnitt på 31,4 km/h. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar