tisdag 5 augusti 2014

Varning för lågvatten i morgon...

Vissa dagar är det underbart att träna. Man längtar ut och ser verkligen fram emot passet. Antingen i vattnet eller på cykel. Känslan att få komma ut i naturen och dessutom motionera... Idag var INTE en sån dag. När Johan ringde hem från jobbet och meddelade att "Det är simning vid Gate kl 17:30" så gjorde jag allt för att komma på en ursäkt för att slippa, men misslyckades så klart. När sedan Lucas och jag var nere vi Dalskär och badade så ökade inte suget efter träning direkt! 

När Johan kom hem och slängde i sig ett mellanmål så erkände jag att jag inte var det minsta sugen på att simma. (Vädret är piss i Bergkvara idag). "Ja, men det är då man verkligen behöver det! Och tänk så bra man mår efteråt när man genomfört passet!" Bara att hänga med då...
På vägen till Gate fick vi svänga runt och hämta Nicke eftersom en lastbil parkerat sig i diket och inte släppte förbi någon.
Grått, mulet och mörkt i vattnet. Väldigt inspirerande...

På med våtdräkterna efter konstens alla regler med hosor på fötterna och bommulshandskar på händerna för att skona dräkterna så mycket som möjligt. 

Sedan bar det av norrut mot Södra Kärr i motströmmen. Vid piren samlade vi ihop oss och tog en kort paus. Sedan var det lite bättre på vägen tillbaka om man bortse från att man kör fingrarna genom maneter och manikyrar naglarna mot stenarna om man inte håller ut från stranden. Även om jag numer tittar även under vattnet så var jag väldigt nära att även idag köra huvudet i en bautasten. Blev lite rädd och drog efter andan. Glömde bara att det kan vara bra att ha huvudet ovanför vattenytan när man andas in. Så om vattnet är lågt i morgon så vet ni vad det beror på! 

Väl framme så kändes det faktiskt ganska bra att ha genomfört träningen idag. 1610 meter visade klockan och tider mellan ca 26-32 minuter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar