torsdag 7 augusti 2014

Duathlon och simning

Idag var sista simpasset innan kanalsimmet och barnens duathlon på lördag. Barnen var först ut med att träna simning och löpning men framför allt växlingen där emellan. 50 meter simning + 1000 m löpning, två varv. 
Maja och Elin på väg till växling.
Lucas växlar snabbt med gummibands-snörning.
Lucas efter första varvet.
Albin fick på grund av rejäla skrapsår efter cykel-trix skippa simningen men löpningen funkade galant! 
Maja in efter sista varvet. 

Bäckis, Emma och Linnea körde löpning och Johan Rooth körde lätt träning idag.

Sara, Johan K, jag och Niclas hade bestämt träff i Gate för 1800 meters simning. Det konstaterades ganska många gånger att det gick höga vågor utanför viken, men sedan yttrades inget mer. 
Sara och jag är lyckligt ovetande om vad som väntar...

Vi begav oss ut och efter 150 meter funderade jag på varför inte Nicke simmat om mig ännu. Han stod upp och sa något men eftersom jag har proppar i öronen så hörde jag ärligt talat inte vad han sa. Efter ett tag la han sig ner och började simma igen. Senare visade det sig att han tyckte att vi såg så roliga ut när vi simmade upp och ner i vågorna att han var övertygad om att vi skulle bryta och simma in igen. Men eftersom ingen vill verka sämre än någon annan så var det ingen som sa något. Norrut var simningen fantastisk. Söderut lite jobbigare. Sträckan är inte helt säkerställd eftersom klockorna visade lite olika men någon stans mellan 1800-2000 meter blev det. Vissa simmar ju krokigare än andra och får därför lite extra träning...

Enligt Sara, som är van vid att simma i Öresund, så var faktiskt vågorna inte så farliga...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar