onsdag 20 augusti 2014

Promenad

Idag har jag varit hos naprapat för att se om hon kunde göra något åt smärtan jag har i vänster knä. 1999 opererade jag ett avslitet korsband och tog bort halva menisken. Det har funkat hyfsat och jag har sprungit Göteborgsvarvet de senaste två åren. 

Sent i våras var det som vanligt kvadratturnering i kommunen och vi lärare mötte avslutningsvis eleverna i en brännbollsmatch. Vi vann så klart men sedan dess har jag haft mer eller mindre ont i knät. 

Idag tänkte jag att om jag börjar promenera så kan jag nog så småningom börja jogga igen. 3,5 km tog mig 40 minuter. 

Fin utsikt men det hjälper ju inte när det stundvis gör så ont i knät att tårarna forsar.
Hatar att ha ont! Det är ju i musklerna det ska svida. Inte kännas som om man sticker in en kniv i leden :'( 

Johan tycker att jag ska uppsöka läkare...

Just nu skulle jag ge vad som helst för att kunna jogga tio steg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar