torsdag 20 november 2014

Domen

Det har varit en nervös väntan. Jag har för länge sedan målat fan på väggen för jag hatar att bli besviken. Mina funderingar har endast följt delar av det som läkaren och jag diskuterade. Jag har fokuserat på det han sa om slitet brosk, atros, och att jag kommer ha det så här tills det i framtiden blir aktuellt att byta knäled... 

Idag kom beskedet från magnetkameraundersökningen jag gjorde förra veckan. Det opererade korsbandet ser mycket bra ut, brosket i knät är slitet vilket inte går att göra något åt (som vi redan visste) och ytterligare en bit av menisken har gått sönder och ligger inte bra till. Detta går att åtgärda! Men om det hjälper mot smärtan går ju inte säga förrän om ett par månader. 

Hans, läkaren, trodde men vågar inte lova att operation kommer ske innan jul. Håller  tummarna att detta åtgärdas snabbt och att det hjälper. Det är nu tre månader sedan jag sökte vård första gången för smärtan i knät...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar