torsdag 9 oktober 2014

Simskola

Idag var det premiär för mig på simskolan på Möre med kocken. Niclas, Johan och Patrik var uppe i tisdags och var jättenöjda med träningen så jag tänkte väl att det är bäst att hänga på så man inte blir avhängd för lätt i sommar. 

Johan fick hoppa över idag och istället skjutsa barnen till Kalmar för löpträning i backe.

För att Niclas skulle hinna hem till fotbollen så tjuvstartade vi vid halv åtta för att vara med på träningen mellan åtta och halv nio. 

Ganska lugn uppvärmning och allt var frid och fröjd tills Nicke kläcker ur sig att vi måste dra vid halv och kan därför inte vara med hela passet. Då verkade träningen eskalera något... Andas max 2 gånger på det djupa, sedan fullt ös på det grunda, sedan tvärt om, simma med armarna fastlåsta på höfterna, superman-simning, andas max 1 gång på 25 m, start och voltvändning vid T:et. Vi har ju kört intervaller tidigare men aldrig har jag varit så trött efter så pass kort sim-träning! Och inte det minsta ont! 

"Inget jävla föna håret nu! Utan en snabbdusch är det som gäller!" Var det sista jag hörde innan jag klev in genom dörren...
Ha! Jag var först ut ur omklädningsrummet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar