torsdag 30 oktober 2014

Dagens första pass

Idag sköt jag passet hos sjukgymnastiken några timmar. Kändes onödigt att infinna sig vid halv åtta när man har sovmorgon... 
Mitt pass består av följande: 
10 min uppvärmning på crosstrainern.
3x15 leg curl med ett ben i taget.

3x12 rumplyft med pilates.

3x15 Benlyft.

3x15 tåhäv, ett ben i taget.

3x15 benpress, ett ben i taget.

Balansplatta, ett ben i taget.
Här var det lite svårt att ta kort samtidigt som jag stod på ett ben på plattan, därav tån i golvet...

Min sjukgymnast läste av mig ganska snabbt och har väl förstått att jag anser att genvägen är den bästa vägen. I detta fallet blir den dock snabbt senvägen och för att jag inte ska kunna fuska görs så många övningar som möjligt med ett ben i taget. Det är i stort sett bara rumplyften som görs med båda samtidigt men fuskar jag där så lär jag ju rulla ner på golvet...

Idag var strategin att börja med det tråkigaste och spara det roliga till slutet. Och det alla bästa, simträningen, sparar jag ända tills ikväll!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar