måndag 18 januari 2016

Tri 4 fun

Idag var det terminsstart för barnen i tri 4 fun. Två varv runt Lindö-slingan, totalt 4 km och sedan lekar inomhus. Under tiden passade Johan på att jogga med och sedan även fartlek med de äldre barnen.

Jag passade på att cykla lite. Har varit på jakt efter nya byxor ett tag nu men det är svårt att hitta byxor som är både sköna och praktiska. Jag gillar de jag har nu, med hängslen men de är ju inte så praktiska när man ska lätta på trycket. Återkommer när jag hittat ett par! 
Ofta när jag cyklar får jag ont i huvudet efteråt så idag gjorde jag ett litet experiment. För att ta reda på hur mycket vätska och salter jag gör av med så vägde jag mig innan och efter passet. 1 kg diffade det när jag räknat bort det vattnet jag druckit under de 70 min jag höll igång. Detta skulle innebära en saltförlust på 1-2 g. Kan så lite verkligen påverka så mycket att man får skallavärk? 

Avslutade kvällen i soffan med lite härligt Lucas-gos.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar