tisdag 5 januari 2016

Cykling

Idag var det återigen dags att sätta sig på cykeln och trampa några varv. Jag försöker hålla en kadens runt 90 men ibland är det svårt. Lite beroende på vilken musik som spelas i öronen. Run to the hills är ju helt klart en tempohöjare medan Bark at the moon kräver lite mer motstånd. En timmes effektiv cykling blev det idag. Cykeldatorn är inställt på att stanna tiden så fort hjulen sluta snurra så om man behöver sträcka ut vaderna lite går det inte direkt att passa på och göra det glidandes i en nerförsbacke...

Jag har ett litet bekymmer med mina handskar. Då det inte är så mycket fartvind i sovrummet rinner ju svetten istället för att avdunsta som den gör ute. Detta gör att det rinner längs armarna och samlas i handskarna som efter 45 min inte längre sitter lika perfekt som de gör i början. 
Idag åkte de av och ersattes av en handduk men det är inte heller helt optimalt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för utan handskar blir jag väldigt trött i händerna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar