söndag 2 augusti 2015

Triathlon

Idag efter frukost så hade Johan och Johan bestämt att de skulle köra ett litet duathlon. De planerar nämligen att ställa upp i mini-triat onsdagen den 12/8. Jag tyckte att det kan ju vara bra med en genomkörare så jag hängde på grabbarna.  
Vi började med ca 500 meters simning i Hossan.
Johan Rooth var först upp ut vattnet.
Sedan kom jag. Yr som en höna men ganska nöjd att få stiga upp ur vattnet. 
Strax där efter kom Johan upp och sprang upp till växlings-zonen. 
Johan R tog sig snabbt upp på cykel och satte iväg. 
Jag var lätt illamående vid första växlingen men det gick över efter tre km på cykel. 
Johan var inte långt efter mig och cyklade om mig på rakan efter skolan. Jag var rädd att Johan Rooth skulle varva mig och insåg inte förrän i slutet av andra varvet att det var näst intill omöjligt eftersom vi bara cyklade två varv runt Ragnabo. Men all motivation till att prestera är bra är välkommet, även rädsla...
Johan har lite problem med ett skav och fick strula lite med strumpor innan han gav sig ut på löpningen. 
Johan K har kommit på att det funkar att springa utan strumpor i skorna så hans byte gick i raketfart. 
Jag kunde inte låta bli att testa lite löpning och 100 meter var inga problem för knät men benen svarade doch lite dåligt på huvudets kommandon...

Efter serverades kaffe på Rooths balkong. Mycket uppskattat!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar