tisdag 4 augusti 2015

Triathlon på Skogsvägen

Idag var det barnens tur att träna inför lördagens triathlon i Kalmar. 
Poolen fick agera hav. På lördag är det endast 50 m simning så körde de 8 längder. 
Maja var först upp ur vattnet.
Växlingen gick bra...
... och Lucas var mycket nöjd med att han var snabbast iväg på cykel. På lördag utgår dock cyklingen för Lucas del.
Efter 2,5 km cykling var det växling igen. 
Snabbt in och av med hjälmen! 
En något sliten tjej efter 1 km löpning. 
Trötta men nöjda barn i "mål" och ytterligare lite bad i poolen! Maja låg som en slagen hjälte i gräset och jag skulle hjälpa henne av med skorna när jag upptäckte att hon bara hade en strumpa på sig. "Men hur kommer det sig?" Frågade jag. "Ja, när jag såg att Lucas nästan var klar med sin växling så sket jag i den andra strumpan!" Vinnarskallen börjar ta form... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar