måndag 3 augusti 2015

Cykling på schemat

Tidigare i eftermiddags tog sig semesterfirarna ut på en cykelrunda. Patrik, Malin, Marcus och Emma tog sig från Bergkvara till Halltorp, Kvilla och Torsås och tillbaka till Bergkvara. En runda på ca 5 mil.

Johan, Johan och jag körde en betydligt kortare runda. Uppvärmning från Rooths till Gökalund. Sedan intervaller till rondellen i Torsås och tillbaka till Gökalund. Tanken var att köra intensivt i 30 sekunder och sedan lägga sig sist i rullen men jag orkade inte hänga med ens på rulle så jag körde för fullt i 30 S och vilade 15 i stället. 

När den intervallen var klar svängde vi in på cykelvägen för att ingen skulle se oss göra nästa övning... Maxkadens upp för den lilla backen från Ängsvägen till Kungsvägen tre varv. Vila nerför. 165 varv/minut kom jag upp i. Vad de andra hade har jag ingen aning om. 

Därefter cyklade vi ner till Dalskär och tog oss ett dopp i det nu 19-gradiga vattnet. Pålandsvind och lite sol gör susen för vattentemperaturen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar