lördag 11 april 2015

Mer cykling

Idag var vi ett gäng på 10 personer som samlades vid Pizzerian i Bergkvara för att bege oss norrut. Vid Söderåkra svängde vi av mot Övraby och därifrån vidare till Påryd för en bensträckare och lite tankning. Nästa gång ska jag ha mer än två bitar äpple att fika på! 
Dit gick det bra men sedan blev det segt i låren. Jag fick jobba hårt för att hänga med i grabbarnas tempo som ända till Kvilla låg på 31,5 km/h i snitt. De fortsatte troligtvis i samma tempo och dessutom ytterligare 4 mil. Jag och Johan åkte dock raka vägen hem från Torsås. 

Vid Torsmaskiner tog det TVÄRSTOPP. Den där känslan att man trampar och trampar men det händer ingenting kom. Det kom också tankar på att välta sig ner i diket och vänta där tills någon kommer och hämtar en. Nu vet ju jag att de närmast sörjande tycker att man får skylla sig själv om man ger sig ut och cykla så risken var överhängande att jag skulle blivit där i diket ett bra tag. 

Istället tog jag en ordentlig besträckare, drack mycket och stretchade. Johan körde i förväg hem. Mitt taktiska drag visade sig vara effektivt. 10 sekunder efter Johan klev jag innanför dörren. Detta ska jag ha med mig runt Vättern... Det kanske inte alltid lönar sig att bita ihop och kötta på. En kort paus kan vara nog så effektiv. Från Torsås blev så klart snittiden betydligt sämre. Runt 24-25 i hysat stark motvind. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar