onsdag 8 april 2015

Linnex, stödstrumpor och nerbäddad i soffan!

Så kan man enkelt sammanfatta den nuvarande situationen. 4 mil på cykel ute satte sina spår...

Efter mycket om och men så beslutades det att Nicke och jag cyklar själva idag. Risken att missa fotbollen om vi inväntade Johan ansågs överhängande och därför dissade vi helt enkelt honom.

Jag cyklade ner till Gate där Nicke väntade. Sedan körde vi ner till Brömsebro. Någon stans på vägen där emellan mötte vi Johan som tydligen tutade på oss. Jag missade det helt och jag tror inte heller Nicke hörde något i fartvinden. Även om det inte blåste mycket så var det betydligt mer än vad det har gjort inne i sovrummet i vinter...

Från Brömsebro körde vi faktiskt jämsides till Gullemåla men sedan la jag tryggt på rulle igen. Från Brändabo till Torsås gick det undan. Maxhastighet på 48 km/h. Den sträckan är ju betydligt roligare än Torsås-Brändabo! 

I Torsås skildes vi åt och jag fick känna på motvinden ordentligt. Lyckades ändå kötta hem på hyfsad tid. 

Totalsnittet låg strax över 30 och det får väl räknas som godkänt på premiären. Även om jag inte hade så mycket med den saken att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar