fredag 10 april 2015

Cykling

Igår tog Niclas och Johan en runda på nästan 5 mil. Jag tog en bild innan de stack iväg men råkade tyvärr radera den. 

Fick däremot en fin på mitt sällskap idag:
Fyra barn och jag gav oss ut på Lionsleden för att cykla lite mountainbike. Lucas har lite handikapp med sin lilla cykel men konstaterade att det blev bättre träning då. 

Början gick ju bra och alla var glada. Vid första riktiga utmaningen förändrades dock läget för en stund. Albin klarade sig igenom diket, Lucas fick sätta ner en fot och likaså Elin. Därefter kom Maja och plöjde lätt igenom geggan. Sist körde jag. Hade en plan att följa Majas spår eftersom det tydligen funkade 30 sekunder innan men tji fick jag! 
Barnen dokumenterade gärna detta missöde! 
Tyckte att det sved lite på armbågen och vid närmare titt var det kanske inte så konstigt. Det svider faktiskt fortfarande...

Ytterligare en liten olycka med en hoppad kedja inträffade ett par kilometer hemifrån. Den var snabbt pålagd men när jag tyckte att nu kan vi kötta på hem så blev det tvärstopp. "Nej, nu ska vi njuta och ta det lite lugnt och skönt och lyssna på fågeltvittert på vägen hem!" konstaterade Albin. 

En mycket trevlig och varm runda i vårsolen! I morgon kör vi räser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar