söndag 27 juli 2014

Söndagsturen

Idag var det omöjligt att få med sig något sällskap på en cykelrunda. Johan skulle ha vilodag, Emma hade redan tränat och alla andra hade den ena eller den andra ursäkten. Nåväl man är väl inte sämre än att man kan cykla själv, även om jag föredrar sällskap.
På vägen efter Bröms.
Ny-servad hos Cykelogen och lite pimpad fungerar den som ny. 

Från Bergkvara körde jag mot Torsås och sedan vidare mot Norra Tång. Där vek jag av mot Rotavik för att sedan korsa E22:an och köra söderut mot Bröms och vidare söderut parallellt med E22. Man vill ju undvika semestertrafiken om det går. Därefter korsade jag återigen E22:an och körde mot Appleryd och vänster mot Brändabo.
Det är fint att cykla i skogarna i Torsås kommun!

Sedan körde jag vidare till Torsås och sedan hem till Bergkvara igen. När jag är i stort sett hemma stannar jag i korsningen i Gökalund. Knäpper loss foten och väntar på att bilarna ska passera. När det är fritt fram knäpper jag fast foten och ställer mig upp. Tror jag! Foten satt inte fast ordentligt och kasade av pedalen. Som tur var ramlade jag inte men är lite tacksam att jag föddes som tjej... 

Nåväl jag kom ju först i mål och vann dagens lopp. Det var ju i och för sig bara en deltagare med i loppet men en vinst är en vinst! 

Sträcka: 45 km
Snittid: 27.25


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar