onsdag 30 juli 2014

Sommarens sämsta pass.

Vid 11:00 var det samling vid Gata Udde för simning från Badudden till just Udden. På väg till Badudden började vi inse att det blir lite varmt att gå från parkeringen till badplatsen och bestämde att vi istället kliver i vid Gustav Sjöholms stuga. Väl där insåg vi ganska snabbt att här kan vi ju inte parkera och byta om. Hagen var nämligen invaderad av kvigor som var allt för nyfikna.

Ny tanke: Vi parkerar vid Skrotan och går i vid Lagergrens stuga. Nej, det visade ju sig att det blev ännu längre att gå än vid Badudden så därför begav vi oss dit som tanken var från början. 

Klockan hann nog bli närmare 12 innan vi  kommit i våtdräkterna och ut till badplatsen. 
Jag har en förmåga att blunda när jag simmar vilket idag ledde till att jag höll på att simma rakt in i en bautasten som låg strax under ytan. Den dök upp ur ingenstans och jag blev minst sagt förvånad. Dessutom lite rädd när jag insåg att om jag öppnat ögonen några sekunder senare så hade jag tjongat huvudet rätt in i den... Så i fortsättningen blir det nog ögonen öppna i öppet hav... 



Eftersom jag haft lite känning i vänster axel så har jag försökt lägga om tekniken lite och det har kostat  på farten men när vi samlade ihop oss vid Fimpan så hade båda grabbarna tröttnat på mitt såsande.
Johan tyckte att: "Du har ju fått en våtdräktslåsning på hjärnan. Så här dåligt simmar du ju egentligen inte!!!"
Medan Nicke tröttnade ihop totalt och menade att träningspasset tog hela förmiddagen. (med tanke främst på bilkörningen hoppas jag)

Därefter struntade jag blankt i alla tips och idéer om hur man ska simma och malde på som jag brukar. Då ökade hastigheten markant men även pulsen och jag inser att jag kanske inte ger 100% på träningspassen i vattnet. 

Det var andra och sista gången vi simmade sträckan. I fortsättningen blir det vid Gate Udde där vattnet är klart och fint! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar