tisdag 29 juli 2014

Simning i Gate och cykling i södra kommunen.

Igår var det distanssimning vid Gate Udde. Niclas Sten och Johan simmade en länge sträcka från Gate till Skeppevik. Där vände de och simmade söderut till Järnsida och tillbaka till Gate där Maria A fixat fika. Hon skämmer bort oss något fruktansvärt. 

Det blev totalt  2800 meter. Johan vände lite tidigare än de andra två och kom upp i en sträcka på ca 2100 meter.

Maja var sugen på att testa open water så hon, jag och Lucas simmade en runda på 650 meter. Barnen simmade på bra men Lucas fick ta lite snålskjuts i mina fötter stundvis. För min del blev det ett behövligt arm-pass. 

I morse ringde klockan vid 06:00 och vid 07:15 var vi uppvärmda och samlade utanför pizzerian i Bergkvara. Sten, Niclas, Johan K och jag cyklade samma runda som jag gjorde själv i förrgår dvs Bergkvara-Torsås-Norra Tång-Rotavik-Bröms-Appleryd-Gullemåla-Brändabo-Torsås (med ett pit-stop hos PePe)-Bergkvara. Johan har kommit på ytterligare ett användningsområde för tempostyret.
En påse frukostfrallor ligger nämligen som gjuten därpå. 

Vi rullade på i ganska jämt tempo (32,75 i snitt) men när det var dags att dra var jag ganska snabb med att gå ut och släppa fram nästa. Eftersom Sten snart ska göra sin andra Ironman där man inte får ligga på rulle så tyckte jag att det är synd om jag sabbar hans träning genom att dra. Niclas och Johan var inte lika omtänksamma så de drog en del... 

Vid Gökalundskylten, 500 meter innan "mål" tyckte jag att ett "vinnar-ryck" var på sin plats. Det visade sig ganska snabbt att det var ett misstag och att jag ryckt för tidigt. Med 100 meter kvar cyklade tre herrar om mig med var sitt stort hånflin... Nästa gång tar jag dem!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar