lördag 23 maj 2015

En riktigt aktiv dag!

06:00 ringde klockan och då var det dags att stiga upp och göra sig redo. En timme senare åkte vi ner och hämtade upp Sten för att åka över till Öland och cykla några mil. 
Alvartrampen blev betydligt jobbigare än vad jag kommer ihåg från förra året. Rak sidvind i stort sett hela rundan. Sex tappra grabbar (Johan, Niclas, Sten, Patrik, Andreas och Marcus) och jag bildade en liten klunga och gav oss av söderut!

Efter 2.5 mil ropar någon "stanna Maria!" Då visade det sig att Sten kört punka i ett av de hämska groparna som täckte hela vägen! 
Efter 15 min reparation så kunde vi rulla vidare. Jag hade det tufft och grabbarna fick jobba hårt för att hålla mig i lä. 

I fjol var rundan knappa tio mil. I år var den 10,5 mil. Gissa om fru Kriivel var sur de sista kilometerna! Hade nedräkning till 100 km och då blev de sista fem de jobbigaste jag någonsin gjort! 
En korv och ett glas saft och alla var återigen glada, även jag! 

Hem och äta och duscha och sedan vända in till stan igen för att köra micro-sim. Alla Bergkvara-barnen gjorde en strålande insats och plockade guldtid efter guldtid. Maja var en halv sekund från det sista guldet i bröst, sedan blir det en liten pokal! 

Albin fick hämta sin lilla pokal och dominerade på 25 m fjäril! Elin tog ett nytt guld i frisim och har också bara bröstsim kvar innan det är dags att hämta ut sin pokal. Syskonen Johansson ställde upp för första gången och tog guld i allt de ställde upp i trots en otursam start för Malte i frisim och Tilde som tappade både simglasögon och ena linsen i bröstsim. 

Adam gjorde också en riktigt fin insats och plockade hem två guld-tider!!! 

Intensiv, givande och mycket rolig dag!!! Grattis alla barn och ungdomar för en strålande insats!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar